Vakantie versje

Luieren doe je best zaterdag,

zondag naar Iva als het mag.

 

Maar eerst paaseitjes eten,

dan laat ik heel veel scheten.

 

Bij Iva blijven slapen,

‘s morgens heel vroeg gapen.

 

Doe je badpak of je bikini aan,

want we gaan naar het Rozebroekenzwembad gaan.

 

Dan vertrekken we vlug naar de Ardennen,

daar zijn er veel bomen zoals dennen.

 

Daar slapen we in een huis,

het is daar niet zo pluis.

 

Want het is daar heel erg koud,

daarom sprokkelen we houd.

 

We bleven daar 3 nachten,

want we zaten met heel andere gedachten.

 

Ons papi kwam donderdag toe,

dus zeiden we:”doedeloe!”

 

We waren aan het wachten in het treinstation,

er kwam geen trein maar een camion.

 

Een paar minuutjes later kwam ons papi toe,

hij kwam helemaal uit een heel ver land dat heet namelijk Peru.

 

We gaven hem een knuffel en een dikke zoen,

je weet zeker wel hoe je dat moet doen.

 

We kregen heel veel pakjes,

zoals Peruaanse popjes met hakjes.

 

Pakjes tijd was nu gedaan,

dus was het tijd om naar bed te gaan.

 

We sliepen bijna heel de dag,

dus vertel ik best over zaterdag.

 

Zaterdag vertrok ik op kamp,

oh nee het was helemaal geen ramp.

 

Ze hebben mij daar een speciale knoop leren maken,

maar ik heb wel niet leren schaken.

 

Daar bleef ik 3 keer slapen,

we sliepen zo diep als apen.

 

Het werd tijd om naar huis te gaan,

en het moment om te rusten kwam er aan.

 

Woensdag speelde ik met mijn zusjes,

ik gaf ze heel veel kusjes

 

Donderdag naar Aquatopia gaan,

dat is in Antwerpen dus heel ver hier vandaan.

 

Daar zagen we heel erg veel vissen,

hoeveel dat moet je zelf maar beslissen.

 

Haaien dat zagen we daar,

ze aten mij bijna op het scheelde geen haar.

 

Toen gingen we naar huis,

daar dronk ik water met bruis.

 

Vrijdag met de fiets naar het zwembad,

daar word je nat wist je dat?

 

Mijn mama ging gewoon helemaal kopje onder,

en toen gebeurde er iets heel bijzonder!

 

Ze dreef daar met haar benen in de lucht,

en kwam boven met veel gezucht.

 

Zaterdag was het Ruth haar feest,

en toen zijn we op dropping geweest.

 

ze kreeg een fopcadeau van mij,

toen was ze denk ik niet zo blij.

 

De dag daar na gingen we naar de zee,

en toen zong iedereen mee

 

Wij gaan naar de zee,

ole ole

wie komt er met ons mee

ole ole.

 

Daar kochten we een ijsje,

van een heel lief meisje.

 

Ziezo dat was het don,

ik denk dat deze vakantie niet beter kon!

 

 

Geef een reactie

